Dmuchane ekrany reklamowe

Ekran reklamowyŻadna dziedzina ludzkiego życia nie biegnie w starych, raz ustalonych koleinach. Wszystko nieustannie się rozwija i przybiera ciągle nowe formy. Podobnie dzieje się z reklamą. Wydawałoby się, że wraz z rozwojem telewizji, elektroniki i wszechobecnego internetu stare formy przekazu reklamowego będą odchodziły powoli w zapomnienie. Nic bardziej błędnego. Afisze, plakaty i billboardy mają się ciągle świetnie i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej i dalszej przyszłości miały pójść w zapomnienie. Co prawda zmieniają się sposoby ich produkowania i prezentowania, ale ich idea jest niezmienna: mają one prezentować treści reklamowe na ulicach miast, miasteczek i wsi. Nowym sposobem eksponowania reklam są lekkie i mobilne billboardy pompowane, czyli pneumatyczne ekrany reklamowe.

Charakterystyka pneumatycznego ekranu

Pompowane ekrany reklamowe są zbudowane w stu procentach, podobnie jak wszystkie duże balony, z tkaniny poliestrowej pokrytej cienką warstwą PCV. Taki ekran przyjmuje po napompowaniu postać wielkiej i grubej ramy, podobnej, do tej, która otacza obraz, lecz o znacznie większych rozmiarach. Grubość i wielkość tej ramy to świetny wabik, przyciągający ludzki wzrok. Rama taka tworzy ekran o polu reklamowym mogącym osiągać nawet 50 m2. Do ramy tej można przytwierdzać przy pomocy specjalnych rzepów różnego rodzaju banery reklamowe. Pompowany ekran reklamowy jest więc w istocie po prostu wielkim balonem, tworzącym szkielet, na którym mocowana jest odpowiednia treść marketingowa. Takie ekrany ustawiane są w plenerze, w związku z czym producent balonów tego typu, zazwyczaj dołącza w komplecie do nich komplet haków mocujących i komplet lin odciągowych, umożliwiających stabilne zakotwiczenie takiego ekranu w miejscu przeznaczenia oraz oczywiście instrukcję obsługi wraz z turbiną, przy pomocy której ekran jest napełniany powietrzem. Oczywiście w skład kompletnego wyposażenia takiego ekranu wchodzi jeszcze pokrowiec.

Pompowane ekrany reklamowe osiągają różne rozmiary. Ich wielkości określają następujące parametry podawane:

  • wysokości: 3,0 m, 4,0 m, 6,0 m
  • szerokości: 5,0 m, 6,0 m, 8,0 m
  • pole reklamowe 2,0 m x 4,0 m, 3,0 m x 5,0 m, 3,0 m x 7,0 m, 5,0 m x 7,0 m
  • średnice rur (ramy): 1,0 m do 1,4 m

Najważniejszą cechą tych ekranów jest krótki czas ich rozstawiania i możliwość częstego i szybkiego ich przestawiania z miejsca na miejsce.

Serwisowanie pompowanych ekranów

Producenci balonów o dużych rozmiarach, a więc i pneumatycznych ekranów reklamowych zazwyczaj proponują kompleksowy ich serwis. Serwis ten obejmuje przygotowanie takich dmuchanych urządzeń do nadchodzącego sezonu eventowego, w tym mycie, czyszczenie, renowacje oraz naprawy. Pompowane ekrany reklamowe można często w takich firmach wynajmować, więc nie trzeba ich kupować na własność i wtedy pełną ich obsługą łącznie z ustawianiem i zmienianiem treści reklamowych zajmuje się serwisant.